Start weekenden med en tidsrejse

Foto: Louis Nielsen
Sundhed og velvære:

1970’erne var uden tvivl et af de kulturelt vildeste årtier i nyere tid, og det kan ikke fejres nok. Derfor inviterer Louis Nielsen alle lokale brillebrugere tilbage til 70’erne for at hylde den spraglede, farverige, frigjorte mode – og ikke mindst de STORE briller.

Fredag den 24. maj inviterer Louis Nielsen Skive alle byens borgere til at starte weekenden med 1970’ernes fabelagtige mode, design og æstetik. Med lidt godt til ganen, retromode og masser af vaskeægte 70’er stemning fejrer chefoptiker Niels Burchardt og resten af teamet i Louis Nielsen dette helt igennem fantastiske årti, der satte sit præg på de helt store bevægelser inden for alt lige fra musik og designermode over kvindefrigørelse og ligestilling og lige til vores dagligdagssprog den dag i dag. Tænk bare på udtryk og vendinger som ”superfedt”, ”Det går helt agurk” og ”jeg er græsk katolsk”, som er en del af helt almindelig hverdagsdansk i dag; de stammer alle fra 1970’erne.

Genopliver 70’erne med fransk superbrand
I ægte 70’er-ånd har Louis Nielsen i Skive samlet de nyeste, sjoveste og fremfor alt; allermest kodylfede brillestel og sammensat dem til en ganske skræddersyet 70’er-serie til alle, der har lyst til en nostalgisk tur tilbage til batikfarver og blomsterfest under åben himmel. Og mens den specialdesignede tidsrejsekollektion indeholder nogle af de helt store internationale modebrands som Marc Jacobs (US), DAY Birger et Mikkelsen (DK) og Tiger of Swden (SE), lancerer Louis Nielsen med denne stelserie endnu et internationalt modebrand; nemlig det franske luksusmærke KENZO.

Det betyder altså, at Niels Burchardt står klar med forfriskninger og 70’er-vibes til at skyde weekenden i gang med i butikkens åbningstid den 24. maj. Louis Nielsen-kædens produktdirektør, Sara Winfeld, forklarer om den særlige 70’er-stelserie, at:

”Uanset om man interesserer sig for musik, film, mode, arkitektur, ja eller endda briller, så er det ganske umuligt at komme uden om, at 70’erne har haft en helt enorm indflydelse på den måde, verden ser ud på i dag. Derfor har vi rigtige længe haft et stort ønske om at fejre dette ekstremt spændende årti, og nu er det endelig lykkedes med denne helt særlige 70-kollektion. Så find dine kassebukser og batikskjorter frem fra gemmerne og start weekenden med en herlig tidsrejse med os,” lyder altså den muntre opfordring.

Om KENZO
Modebrandet, der selv blev grundlagt i netop 1970 af den japanskfødte designer Kenzo Takada, er indbegrebet af europæisk luksusmode med den helt rigtige parisiske historie, og er i dag ejet af en af verdens absolut mest indflydelsesrige mode- og luksusvarekoncerner; nemlig LVMH, der ejer brands som Dom Perignon, Moët & Chandon, Dior, Fendi, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Tag Heuer, og altså KENZO.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk