Mere end 400 e-handlere og -aktører var samlet til Ehandelsdagen

Foto: Ehandelsdagen.dk
NYHEDER:

Torsdag den 6. februar 2020 blev Ehandelsdagen afholdt i Kulturcenter Limfjord for fjerde gang. Mere end 400 e-handlere, e-handelsaktører og online marketingsfolk var samlet til endnu en udsolgt Ehandelsdag i Skive.

Kulturcenter Limfjord osede af ehandelsnørderi, tips og tricks, erfaringer og vidensdeling mellem store og små webshops. Holdet bag Ehandelsdagen; Dennis Drejer stifter af rito.dk, Søren Sieg Jensen Head of Ecommerce hos sinful.dk og Lise Korsgaard stifter af bizzup.dk, formåede endnu en gang af stable en udsolgt konference på benene med et skarpt program til begyndere og øvede e-købmænd. Størstedelen af deltagerne kom fra Danmark, men flere tog også den lange vej fra Norge og Sverige, for at deltage i det voksende arrangement.

Dagens program startede med oplæg fra Bedre Nætter, hvor brødrene Martin og Jonas Byskov tog deltagerne helt tæt på succeshistorien fra start til nu. Herefter underholdt Ivan Jæger Christiansen fra milliardvirksomheden, Proshop, på humoristisk vis, om hvordan man overlever i en benhård branche, og til at stå med en omsætning på over en milliard kroner sidste år. Direktøren opfordrede deltagerne til at turde investere i ansættelse af skæve profiler og at ledelsen skal lytte til medarbejderne som er ’’hands on’’.

Midt på dagen blev programmet delt op i en række spor, hvor deltagerne kunne tilrettelægge dagen ud fra interesser og niveau. ”Denne del er mere konkrete tips og tricks til hvordan du vækster din shop i morgen. Så hvor oplæggene i plenum er mere inspiration og overordnede råd, så er sporene dér hvor man går helt ned i emner som SEO, affiliate, konverteringsoptimering, Google Ads, Emailmarkedsføring, video, Facebook Ads, Facebook Messenger og ikke mindst Amazons indtrængen i Danmark, ” fortæller Søren Sieg Jensen, som til dagligt har fingrene helt nede i maskineriet i webshoppen, sinful.dk, som er Skandinaviens største sexshop.

Peter Boris Kreilgaard fra trendsættende Coop Shopping afsluttede dagen med et inspirationsfyldt oplæg og direktøren fortalte hvordan de i Coop har haft succes med at insource, hvor det giver mening. ”Det store udland trykker på. Vi har Amazon og andre store spillere, som vil prøve at tage en stor del af det danske marked. Ved at vi står sammen som e-handlere, bruger hinanden og sparre med hinanden, så bliver vi stærkere,” fortæller Dennis Drejer, som selv har stiftet Rito.dk som sælger garn og hobbyartikler.

Der var en kamp om sponsorpladserne, og derfor stod der et meget stærkt felt af sponsorerer klar til at udgøre netværksdelen, hvor deltagerne kunne blive præsenteret for produkter og ydelser, som kan være med til at vækste deres shop og optimere og effektiviserer deres online forretning. Men de fleste sponsorer, deltog slet ikke for at få kunder: ’’Vi støtter gerne op om denne slags konference, og jeg kender holdet bag meget godt. Jeg tror ikke vi finder nogle nye kunder i år, da de fleste ved hvem vi er – så vi er her ikke for at sælge, men fordi vi er vilde med konceptet. Vi får netværket med de andre leverandører og samarbejdspartnere, som giver en stor værdi for os. Vi har været en fast sponsor de sidste tre år, og vi kommer igen til næste år,’’ fortæller Dandomain.

Kl. 16.45 skiftede programmet fra oplæg til netværk, hvor efter vidensdeling og snakken fortsatte i en ramme af de udstillende sponsorer, fyraftensøl og snacks. Herefter kunne deltagerne sætte sig til en udsøgt middagsbuffet, så netværket fortsatte over bordene. ”Netværksdelen og middagen er mindst lige så vigtig, som resten af dagen med oplæg. Det er her deltagerne får vendt de udfordringer de står med i deres shop, får talt med nye samarbejdspartnere og får endnu mere værdifuld viden med hjem”, slutter Denis Drejer.

Næste år regner arrangørerne med at få plads til endnu flere når de afvikler femte udgave af Ehandelsdagen den 11. februar 2021.

 

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk