Udfordrer til eksisterende jobportaler

ERHVERV:

Brancheportal udfordrer de eksisterende jobportaler

Med ubegrænset jobmarked til en årlig fast, lav pris vil detailfolk.dk udfordre de eksisterende jobportaler. Derudover kan det nye tiltag også vække de passivt søgende, forklarer stifteren.

Det skal være lettere for kandidater og virksomheder i detailbranchen at finde hinanden.

Det er ambitionen bag et nyt jobmarked på brancheportalen detailfolk.dk, der er 100 % målrettet detailbranchen.

- Vi vil gerne vende op og ned på den traditionelle tankegang og forretningsmodel, der i dag er hos de eksisterende jobportaler. De tider, hvor man købte et stykprodukt, er forbi. Det handler om at gøre det enkelt og overskueligt. Derfor tilbyder vi en fast pris uanset forbrug, lidt som man kender det fra tele- og fitnessbranchen, siger stifter Dennis Clausager, der tilbyder virksomhederne jobmarked ad libitum for 6.000 kroner om året.

Kan ramme de passivt jobsøgende
Detailfolk.dk har siden juni 2012 samlet og inspireret detailbranchen med daglige nyheder og tendenshistorier. Brancheportalen har i dag mere end 35.000 besøg om måneden – et tal, der stiger støt måned for måned.

Med de mange besøgende har det nye jobmarked en anden fordel i forhold til de etablerede jobportaler. Udover at ramme de aktivt jobsøgende kan detailfolk.dks jobmarked nemlig også vække nysgerrigheden hos dem, der ikke umiddelbart leder efter nyt job. Jobopslagene optræder nemlig side om side med det relevante detailindhold, som detailfolk.dk hver dag leverer på hjemmesiden og i det daglige gratis nyhedsbrev til tusindvis af detailfolk.

- Det, jeg hører fra de HR-ansvarlige blandt vores kunder, er, at det specielt er svært at ramme de passivt søgende, og man mangler nye jobkanaler. Det er her, hvor vi gør en kæmpe forskel. Vi har mange tusind besøgende hver eneste måned, der alene kommer på grund af det relevante indhold, vi leverer til detailbranchen. Dem kan vi lige pludselig gøre opmærksomme på, at deres drømmejob nu er ledigt, uden de selv var klar over, at de var jobsøgende, forklarer Dennis Clausager.

Han understreger, at detailfolk.dk naturligvis også har en jobagent som de etablerede jobportaler.

- Her adskiller vi os ved at have stillingstitler, branchekategorier og andre filtre, der er 100 procent målrettet detailbranchen, siger detailfolk.dk-stifteren.

Store detailkæder er allerede med
Virksomheder som JYSK, Humac, 3, Bolia og Chain Index er allerede på kundelisten på det nye jobmarked, og mange flere detailvirksomheder er på vej, forklarer Dennis Clausager.

- Lanceringen af jobmarkedet er kun første del af ambitionen om at skabe Danmarks mest værdiskabende jobmarked for detailbranchen, siger han.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk