Tyskland kalder - har du råd til ikke at svare?

Foto: SET
ERHVERV:

Den tyske region Hannover vil gerne tiltrække danske SMV’er til primært deres region - alternativt et andet område i Tyskland. Midlet til at gøre dette er støttekroner samt hjælp og rådgivning i forbindelse med etablering af filial/salgskontor eller samhandel. Onsdag den 19. april inviterer SET/Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter derfor egnens virksomheder til 1:1 møde med organisationen HannoverImpuls.

Internationalisering, herunder eksport, står højt på SETs agenda, da det – alt andet lige – vil skabe en generel værditilvækst i virksomhederne. Om det er påbegyndelse af eksport, udvidelse af eksisterende eksportportefølje, søgning efter udenlandske samarbejdspartnere eller noget helt fjerde.

-Vores netværk er stærkt forgrenet på geografiske markeder, specialkompetencer, offentlige og private aktører samt generelt stærke resultatorienterede virksomheder og organisationer, der kan og vil hjælpe, konstaterer projektleder Frank Petersen fra SET.

Frank Petersen tilføjer: -Det lød næsten for godt til at være sandt, da vi første gang hørte om muligheden. Men vi kom hurtigt til at betragte det som et unikt samarbejde med en foretagsom organisation - til stor gavn for de lokale virksomheder. For HannoverImpuls tilbyder rent faktisk at bidrage med 4-5.000 EUR i støtte til en strategisk markedsanalyse i Tyskland for udvalgte virksomheder - og tilsvarende 50% støtte til den første medarbejder og 100% dækning af etableringsomkostninger samt huslejen det første år.

-Mødet med HannoverImpuls var en oplagt mulighed for mig til at afsøge mulighederne på det attraktive tyske marked, sagde Karsten Nielsen, CEO & Creative Director hos NNON, om mødet med HannoverImpuls og Sørensen Connecting Markets sidste sommer, hvor han præsenterede gæsterne for et par af virksomhedens nye spændende brands af eget design. Karsten Nielsen fortæller: -Jeg mødte nogle ærlige og kompetente erhvervsfolk, hvis opgave var at hjælpe med en god strategisk indgang til det tyske marked, med fokus på Hannover. Fordelen her vil være, at personer med national tilstedeværelse/kendskab kan skabe en hurtigere indgangsvinkel til det tyske marked.

-Vi håber, at Skiveegnens virksomheder har lyst til at høre nærmere om mulighederne for etablering i / samhandel med Tyskland, siger Frank Petersen, der gør opmærksom på, at tilmelding sker efter først-til-mølle princippet, da møderne er individuelle. Han opfordrer derfor interesserede til at tilmelde sig hurtigst muligt på www.skiveet.dk.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk