Thise – lige til at spise

Nyt look - samme indhold
Foto: Thise Mejeri
Nyt look - samme indhold
ERHVERV:

”Det går hurtigt på Thise Mejeri. Antallet af landmænd, ansatte, produkter og designs er nærmest eksploderet i løbet af de sidste 25 år. Det er sket uden en overordnet plan for hvordan vi grafisk skal se ud. Den har vi fået nu,” lyder det fra Thise Mejeri, som er en af egnens mange inovative virksomheder. Thise Mejeri forklarer her hvorfor og hvordan:

Vores grafiske fenne

I forbindelse med mejeriets 25 års jubilæum besluttede vi, at tiden nu var kommet til at få styr på vores mange grafiske udtryk. Sammen med en anden Limfjordsvirksomhed, Jacob Jensen Design, satte vi en proces i gang, som inddrog andelshavere, mejerister, repræsentanter for detailhandlen, økologiske foreninger og andre samarbejdspartnere. Resultatet er vores grafiske fenne – fenne er jysk for indhegning – som angiver bl.a. hvordan vores produkter skal se ud i fremtiden.

Rene råvarer – rene linjer

Store, rolige flader. En smuk og livlig farvepalet baseret på de allerede etablerede signalfarver. En konsekvent gennemført opdeling af information i primære, sekundære og tertiære niveauer og en tydelig, dog klassisk, logotype. Tilsammen en ikonisk enkelthed med en stærk intuitiv signalværdi, som synliggør Thises produkter visuelt og kvalitativt blandt de andre varer i køledisken.
Det handler ikke blot om genkendelighed. Med den nye profil er det vores hensigt at bidrage til at minimere hverdagens visuelle støj og styrke skønheden ved spisebordet. Timothy Jacob Jensen, hovedejer og chefdesigner i Jacob Jensen Design, siger om tegnestuens ambition;
”Med den grafiske profil er vi gået efter at afspejle produkternes høje kvalitet og give forbrugeren et fredfyldt dansk design på morgenbordet - meget i FDB´s tanke tilbage fra Børge Mogensen-tiden, hvor alle skulle have adgang til æstetiske kvalitetsprodukter”.
Med vores nye grafiske profil giver vi forbrugerne dansk design på spisebordet for en 10er. På Thise Mejeri har vi længe sagt ”Rene råvarer – ren fornøjelse”. Med den nye profil siger vi ”Rene råvarer – rene linjer – ren fornøjelse”.

Thise overgiver sig aldrig!

Det er ikke kun jubilæet, som ligger bag vores nye udtryk. Thise Mejeri ser meget anderledes ud i dag end mejeriet gjorde for 10 eller 20 år siden. Produktionen er vokset enormt og processerne er blevet langt mere strømlinede og effektive. Beslutningen om at få en grafisk fenne svarer til den udvikling vi har været igennem på andre områder.
Salgsdirektør Mogens Poulsen pointerer samtidig:
”Selv om vi effektiviserer produktionen, så er Thise-ånden, grundholdningerne, fællesskabet, den høje puls og det bankende hjerte stadig det samme. ”Thise overgiver sig aldrig” har været vores kampråb gennem årene, det er det stadigvæk! Vi fortsætter med at være i bevægelse – også når det gælder grafikken”.

Et samarbejde henover Limfjorden

Når man står oppe på Thises Mejeris tag og ser i sydøstlig retning, kan man henover fjorden skimte Jacob Jensen Designs hovedsæde. De to markante Limfjordsvirksomheder har kendt hinanden i årevis, men ikke før arbejdet sammen.

Timothy Jacob Jensen siger om samarbejdet:
”Vi ser Thise Mejeri som en ikonisk og kulturbærende dansk virksomhed, der lever andelstanken og den økologiske pionerånd, og som leverer den højeste kvalitet. Samtidig er det en jovial og fremkommelig virksomhed, hvor ordentlighed overfor vores natur, dyrene og menneskene er i højsæde. Det har været en væsentlig og udfordrende opgave at bidrage til at sætte et præg på Thises grafiske profil, som peger ind i de næste 25 år”.

Poul Pedersen, direktør for Thise Mejeri, siger:
”Samarbejdet med Jacob Jensen Design har været både udfordrende og udbytterigt. To meget forskellige virksomheder fra samme egn mødes. To værdibårne virksomheder med forskellige tilgange og kulturer har udviklet et frugtbart samarbejde, hvor det bedste fra de to verdener er forenet. Jeg er stolt over det endelige resultat”.

Vi starter med mælkekartonerne

Thises nye grafiske profil vil fra næste uge kunne opleves på mælkekartoner ude i butikkerne. Over de næste måneder vil surmælksprodukter, smør og oste følge efter. Når vi ikke indfører den nye grafik på alle produkttyper samtidig skyldes det, at vi opbruger vores lager af eksisterende emballager først for at undgå ressourcespil.

 

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk