’Lykken er, når forventninger bliver til virkelighed’

ERHVERV:

Sådan siger Pia D. Rasmussen fra Balling, som er indehaver af webshoppen firstchoiceliving.dk. På de virtuelle hylder i shoppen har hun et stort udvalg af interiør og små-møbler til det unikke, trendy og personlige hjem. Kunder kan forvente et produktsortiment, som er nøje udvalgt. Men hvordan sikres der, at produkterne også lever op til kundernes forventninger?  

Det er et faktum, at internethandlen er i kraftig vækst. Danskerne elsker at sidde hjemme i sofaen med computeren tændt og Dankortet i hånden og shoppe. Det er nemt og bekvemt. Nye webshops dukker op med lynets hast, for forretningspotentialet på det online marked er stort og her er ingen geografiske grænser for adgangen til mulige kunder.

Men med det stigende antal webshops stiger konkurrencen tilsvarende. Det samme gør kundernes forventninger til webshoppen og de produkter eller services de tilbyder. Derfor arbejder Pia D. Rasmussen løbende på at optimere sin webshop firstchoiceliving.dk.

Pia D. Rasmussen fortæller: ’En besøgende bruger i gennemsnittet fra ganske få sekunder til få minutter på at vurdere en webshop og det den tilbyder. Præsentationen af produkterne er afgørende, da det er vigtigt, at billeder og tekst beskriver og afspejler produktet bedst muligt. Svarer produktbeskrivelsen ikke til virkeligheden, vil den leverede vare heller ikke leve op til kundens forventninger og det giver utilfredse kunder.’

First Choice Living henvender sig til den kvalitetsbevidste forbruger og sortimentet i shoppen er sammensat ud fra udvalgte brands og design med holdning og kant. ’Et produkt, skal have den egenskab, at det skal kunne røre både hjernen og hjertet, det skal kunne ”tale” til kunden gennem designets æstetiske og funktionelle udtryk’, forklarer Pia D. Rasmussen.

Men til trods for internettets mange muligheder, har det stadig sine begrænsninger. Pia D. Rasmussen fortæller: ’Der er stadig rigtig mange kunder, som efterspørger den oplevelse, man får ved at have produktet i hænderne og se og mærke det. Derfor har jeg indtil nu forsøgt at imødekomme den efterspørgsel ved at deltage i forårsmesse og ved at have mindre, midlertidige udstillinger på udvalgte steder lokalt. Og snart kan man opleve og købe et lidt større udvalg af mine produkter i Center Salling i Durup.’

Efter nytår kan man nemlig besøge First Choice Living fysisk i et af butikslokalerne hos Center Salling på Torvet i Durup. Pia D. Rasmussen glæder sig til at byde kunderne velkommen og oplyser, at hun i første omgang har booket lokalet til sin pop-up shop i januar, februar og marts. Men der er mulighed for at forlænge perioden, hvis kundernes og Pia D. Rasmussens egne forventninger bliver til virkelighed.           

Yderligere info:
Det er ikke første gang Pia D. Rasmussen etablerer butik. I 2012 overtog hun hobby-forretningen ’Kreativ Idé’ i Balling med stor opbakning fra de faste kunder, venner og familie.

Dengang fokuserede hun udelukkende på den fysiske forretning og havde ikke en webshop. Det var en fejl, mener hun i dag. Med webshoppen First Choice Living vil hun forsøge at kombinere det online salg med fysisk forretning. På sigt ønsker hun nemlig at finde egnede lokaler og beliggenhed til en fast butik. Men her og nu afprøver hun konceptet efter nytår med en lille shop i Center Salling.

2 dage i ugen er Pia D. Rasmussen i øvrigt at finde på sit faste job som kontorassistent hos Fur Bryghus. Et job som hun er rigtig glad for og som passer perfekt i kombination med de arbejdstimer hun bruger online og offline på First Choice Living.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk