Fortæl virksomhedens gode historie

ERHVERV:

Skiveegnens virksomheder har mange gode historier at fortælle. Det handler bare om at finde dem frem og få dem fortalt.  Og netop det kan du høre meget mere om mandag den 6. juni kl. 19.30 i JAMO Huset i Glyngøre, hvor SET/Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenters erhvervsnetværksprojekt v/Thomas Rosenkrands inviterer til et inspirerende og lærerigt foredrag med Jeannette Refstrup fra kommunikationsbureauet Strup & Strup som indlægsholder.

-Små og mellemstore virksomheder har masser af gode historier, som de kunne fortælle, sådan lyder vurderingen fra Jeannette Refstrup,  der har specialiseret sig i at hjælpe små og mellemstore virksomheder med blandt andet branding.

PR – altså at få aviser og andre medier til gratis at omtale dig og din virksomhed – er en attraktiv måde at markedsføre sig på, fordi omkostningerne i forhold til udbyttet er små. Men hvis du vil have succes med din PR-indsats, er det nødvendigt at vide, hvad der er en god historie – set med journalistens og omverdenens øjne.

Grænserne mellem PR, kommunikation og markedsføring er i opbrud, og de fleste virksomheder kan med fordel se sig selv som små ”mediehuse”, der udgiver sit eget indhold og bruger sine egne gode historier på sin hjemmeside, i nyhedsbreve og på sociale medier samt eventuelt i kunde- og personaleblade og andet trykt materiale.

Det er ikke så indviklet, som det lyder, hvis man ved hvordan. Jeannette Refstrup vil fortælle, hvordan virksomheder finder og bruger de gode historier, opretter en “newsdesk”  og organiserer, producerer og ikke mindst distribuerer virksomhedens egne gode historier.

-Mange virksomheder holder sig desværre tilbage, enten fordi de ikke har blik for deres egne historier, ikke helt ved hvordan de kan bruge dem strategisk – eller fordi de er bange for, at andre synes, at de fører sig for meget frem, siger Jeannette Refstrup, der tilføjer: -Det er ærgerligt, for virksomhedernes gode historier er lige præcis det, der adskiller dem fra konkurrenterne. For helt ærligt: De færreste har et produkt, der er så unikt, at det sælger sig selv. Langt de fleste er nødt til også selv at brande selve virksomheden.

-Kom og hør, hvordan man finder sine gode historier og bruger dem strategisk til at opbygge et troværdigt og stærkt brand, lyder opfordringen fra Thomas Rosenkrands.

Foredraget er gratis for medlemmerne i SETs erhvervsnetværksprojekt, men øvrige interesserede er også meget velkomne – dog mod deltagerbetaling.  Tilmelding via skiveet.nemtilmeld.dk

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk