E-HUB Konference i Skive stiller skarpt på e-handel

ERHVERV:

I november sidste år afholdte Erhvervsakademi Dania en e-handelskonference i Kulturcenter Limfjord for mere end 80 e-købmænd og andre med interesse for e-handel.

Nu gentages succesen og denne gang er der rustet op med samarbejdspartnere som Foreningen for dansk Internethandel (FDIH), Dansk Erhverv og E-mærket.

Konferencen, E-Hub Væksten er online, skal inspirerer og motiverer nye og kommende e-købmænd samt gøre dem som allerede nu har eller arbejder med e-handel klogere og bidrage med den nyeste viden inden for de forskellige temaer.

En række eksperter på hvert sit område danner programmet. Eksempelvis vil neuromarketing-specialist, Jesper Koch, fortælle om hvordan man som e-købmand kan forstå sine kunder bedre via hjerneforskning, psykologi og marketing.

- Du lærer de “hemmelige” metoder, som de mest succesfulde brands og virksomheder har brugt i årevis, fortæller Lise Korsgaard, som er projektleder på konferencen.

Sidste år deltog mere end 80 mennesker på konferencen, og ud fra evalueringerne bliver det tal ikke mindre.
- Der er plads til 200 i salen og vi håber at vi i hvert fald bliver flere end sidste år. Jeg er helt klar over at virksomhederne og iværksætterne får rigtig mange tilbud og skal prioriterer, men hvis ikke de får øjnene op for at væksten er online, så behøver de slet ikke bekymrer sig om at skulle prioriterer for så kommer konkurrenterne og overhaler dem, siger Lise Korsgaard bestemt.

Andre spændende folk på programmet kan nævnes Jacob Risgaard som har haft stor succes med sin webshop coolshop.com. Jacob Risgaard skal fortælle om hvordan man skaber succes ved at tænke uden for boksen. Helt aktuelt måtte Jacob Risgaard for nyligt tænke uden for boksen, da han fik nok at den samme svindler, som via stjålne kreditkort, købte ting hos Coolshop.com. Med hjælp fra TV2 fangede grundlæggeren af den populære webshop kreditkortssvindleren på åbent skærm og fersk gerning, ved at vedlægge en GPS sender i hans pakke. På den måde kunne de sammen med TV2s seer sende manden bag tremmer.

Ud over eksperter som deler ud af deres gode råd og bedste tips, så er der også en casefortælling blandt foredragsholderne. Tonny Andersen stiftede sammen med sin daværende kæreste Sinful.dk, som er Nordens største webshop af erotisk legetøj. Tonny og ekskæresten, Mathilde, har stor succes med at komme i medierne ved at bruge andres statistikker i deres markedsføring og derved få de største medier i Danmark til at skrive om dem. Eksempelvis under overskriften ”Denne jyske by er de mest sexede i hele Danmark”
- Tonny fra Sinful.dk har vi netop inviteret ind til at fortælle om, hvordan de har oplevet væksten online og at der ikke findes de samme geografiske udfordringer på nettet som i de fysiske butikker, fortæller Lise Korsgaard, men mener samme tid ikke at det er en trussel til det offline salg.

- Væksten er bare online om man vil det eller ej, fortæller Lise Korsgaard, dermed ikke sagt at de fysiske butikker skal føle sig truet. Tværtimod. De skiller sig ud på den oplevelse man får ved at gå ind i en butik og prøve, se, føle og ja… opleve, som man slet ikke kan på nettet, fortæller Lise Korsgaard, og slutter: nethandlen er et uundgåeligt supplement, hvorfor jeg også firventer at se en del detailbutikker den 25. maj til e-handelskonferencen i Skive.

Den sidste halvdel af dagen foregår i spor, som man tilmelder sig på forhånd. Her er nogle af emnerne ”Sådan sælger du med nyhedsbreve”, ”Sælg til udlandet”, ”grundlæggende viden til dig der vil starte webshop”, til de lidt højere niveau som ”Adwords – værdi for hver en krone, ”SEO og online markedsføring”

Læs mere og bestil billet til konferencen på www.skiveet.nemtilmeld.dk

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk