Onsdag den 17. august var Cykelpartner vært for et stort netværksmøde arrangeret af Jebjerg Erhvervsnetværk. De 29 engagerede og spørgelystne erhvervsfolk var mødt frem til en inspirerende aften om e-handel og kundeservice. Men de fik samtidig et indblik i succesvirksomhedens unikke arbejdsmiljø.
Michael Givskov havde netop berettet om en strømlinet organisation med klare kommandoveje og der gik næsten et gib i forsamlingen, da han fastslog: ’Hos os bruger vi ikke barnets første sygedag’. Men anerkendelsen var stor, da han efter en kort kunstpause fortsatte: ’Når dit barn er sygt, skal du være hjemme hos det!’. Underforstået, at det er ligegyldigt, hvilket nummer sygedagen har.
Han fortsatte med at fortælle om Cykelpartners målrettede arbejde for et godt arbejdsmiljø, hvor ’tillid under ansvar’ er mantraet, og hvor Michael selv bestræber sig på at hilse på sine godt 40 folk hver dag – både så de ved, at han er tilgængelig, men også for, at han kan se, om de har det godt.
Et målrettet arbejde er i det hele taget kendetegnet for alt, hvad Cykelpartner gør, hvilket gæsterne fik et indblik i både under rundvisningen og under det efterfølgende foredrag. Faktisk har cykelpartner så meget at vise frem, at rundvisningen på de mange kvadratmeter blevet afviklet i to hold, som henholdsvis Michael Givskov og Søren Sieg Jensen stod for.
Gæsterne fik et klart billede af en virksomhed, der går meget systematisk til sit arbejde: Mest muligt foregår digitalt og alt data bliver registreret, overvåget og analyseret. Eksempelvis kan man via storskærme hele tiden følge med i det aktuelle salg og den aktuelle ordrebehandling. Cykelpartner foretager også målinger på al markedsføring, så man løbende bruger de tiltag, der sælger bedst.
Sidst, men ikke mindst, handler Cykelpartners succes om kundeservice, hvilket blandt andet betyder, at Cykelparter tager varer retur i 365 dage efter købet, hvis kunden fortryder, og at virksomheden som hovedregel omgående bytter en defekt vare. Michael Givskov opfordrede i den anledning tilhørerne til at huske at give kunderne det de forventer – og lidt til.
Baggrundsinfo: Cykelpartner sælger cykler og cykeludstyr udelukkende via E-handel. Virksomheden har 2 år været kåret til brugernes favorit blandt webshops i Danmark og er 3 år i trak blevet kåret til Gazellevirksomhed. Missionen er at give kunden den bedst mulige oplevelse, hvor der konstant er fokus på suveræn kundeservice, gode priser og stort udvalg.