Rose har succes med MajsPlus kyllingen

Mad og drikke:

I sommeren 2014 lancerede Rose, der slagtes og fremstilles af HKScan Denmark, MajsPlus, der er en ny velfærdskylling, der pris- og kvalitetsmæssigt placerer sig imellem den økologiske kylling og en traditionel kylling. Forbrugerene har taget rigtig godt imod velfærdskyllingen MajsPlus, der i 2014 solgte 10 procent bedre end forgængeren, Majs-kyllingen.

MajsPlus-kyllingerne sælges i Dansk Supermarkeds kæder Netto, Føtex og Bilka, samt i Løvbjerg. I 2014 blev der produceret lige over 1.6 millioner Rose MajsPlus-kyllinger svarende til godt 3 procent af den samlede slagtning i Danmark.

Som en direkte følge af succesen øges produktsortimentet fra uge 13 med en 550 grams MajsPlus-bryststeg. Samtidig lanceres en omfattede marketingkampagne, der skal løfte interessen for velfærdskyllingen yderligere.

”Vi har ramt et klart behov hos forbrugerne, som gerne vil betale lidt mere for at få en kylling, der helt åbenlys har et bedre liv. Men som måske ikke vil tage det ret store spring, der prismæssigt er mellem traditionelle kyllinger og økologiske kyllinger. Her er MajsPlus-kyllingen et rigtig godt alternativ,” siger marktingchef i HKScan Denmark A/S, Kamilla Wetke.

Landbrug & Fødevarer offentliggjorde i marts 2014 en analyse, der viste at 47-60 pct. af forbrugerne enten i høj eller meget høj grad lægger vægt på dyrevelfærd, når de køber bl.a. fjerkræ.1

”Når det gælder dyrevelfærd, har vi et stærkt tilbud med 20 % mere plads, frisk hø og halm fra lokale landmænd som aktivering i staldene, og ikke mindst en maksimal transporttid på 1½ time til slagteriet. Dertil kommer at kvaliteten af kødet er i top. Over halvdelen af foderet udgøres af majs og det giver en meget velsmagende og saftig kylling,” fortæller Kamilla Wetke.

Marketingkampagnen for MajsPlus-kyllingen blev skudt i gang i uge 13 med helsides printannoncer i landsdækkende aviser og følges op af store posters udenfor butikkerne samt synlig promotion i butikkerne med inspirerende opskrifter og dekoration af kølemontre m.v. Alt sammen under det centrale pay off ”Alle elsker mere plads”.

Kampagnen, der løber i alt seks uger, omfatter også yderligere annoncering i såvel dagblade som magasiner og aktiviteter på web og sociale medier. Derudover kan forbrugerne på hjemmesiden deltage i en konkurrence, hvor svaret skal findes i den nye MajsPlus film.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk