Danskerne køber mere økologisk kaffe

Mad og drikke:

Når danskerne putter hele kaffebønner i indkøbskurven, er det i stigende grad økologiske bønner, der vælges. En ny Nielsen Data undersøgelse viser, at det er Peter Larsen Kaffes hele økologiske kaffebønner, som forbrugerne foretrækker, når de køber bønner med hjem til kaffekværnen. Og samlet set er salget af de økologiske kaffebønner også steget på landsplan.

”Vi er naturligvis glade og stolte over, at danskerne foretrækker Peter Larsen Kaffe, når de foretager deres kaffeindkøb. At det er vores økologiske kaffebønner, der ligger i top understreger, at vi gør det rigtige ved at satse mere og mere på økologiske og certificerede kaffeprodukter. Økologisk kaffe udgør i dag 30% af vores samlede kaffesalg – en tendens som er støt stigende, siger Udviklings- og kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thøgersen.

I dag udgør økologi kun 7 procent af det samlede kaffeforbrug i Danmark. Men ifølge Lars Aaen Thøgersen, er der tegn på, at tallet kommer til at stige i fremtiden.
”Når vi rejser rundt i vores mobile kaffebarer til landets festivaller og kulturelle samlingssteder, møder vi samlet set en halv million danskere face-to-face, og vi kan se, at potentialet for økologi er stort og at interessen vokser, siger Lars Aaen Thøgersen.

Peter Larsen Kaffe var de første i branchen, der valgte at satse på økologi tilbage i 90’erne. Og i dag tænker firmaet konsekvent økologi ind, når de udvikler og sender nye produkter på gaden. Blandt andet har de udviklet en økologisk koldbryg kaffe, og senest en række økologiske Fairtrade-certificerede is-kaffe produkter.
”Vi satser meget på økologi, og vi mener, at vi som firma må gå forrest, hvis vi ønsker en mere grøn og bæredygtig fremtid. Hvis alle led – producent, forbruger og indkøber – tænker økologien ind i deres valg, så er vi allerede et godt skridt videre mod en grønnere verden”, siger Lars Aaen Thøgersen.

Peter Larsen Kaffe modtog i år hele ni af de 35 guldmærker, som North Side Festivalen uddeler til firmaer, der har ekstra fokus på økologi. Desuden har Peter Larsen Kaffe lavet en økologisk Roskilde Roast, som specifikt er udviklet til Roskilde Festivalen.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk