Fortæl virksomhedens gode historie

Foto: SET
ERHVERV:

Skiveegnens virksomheder har mange gode historier at fortælle. Det handler bare om at finde dem frem og få dem fortalt.  Og netop det kan du høre meget mere om mandag den 6. juni kl. 19.30 i JAMO Huset i Glyngøre, hvor SET/Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenters erhvervsnetværksprojekt v/Thomas Rosenkrands inviterer til et inspirerende og lærerigt foredrag med Jeannette Refstrup fra kommunikationsbureauet Strup & Strup som indlægsholder.

-Små og mellemstore virksomheder har masser af gode historier, som de kunne fortælle, sådan lyder vurderingen fra Jeannette Refstrup,  der har specialiseret sig i at hjælpe små og mellemstore virksomheder med blandt andet branding.

PR – altså at få aviser og andre medier til gratis at omtale dig og din virksomhed – er en attraktiv måde at markedsføre sig på, fordi omkostningerne i forhold til udbyttet er små. Men hvis du vil have succes med din PR-indsats, er det nødvendigt at vide, hvad der er en god historie – set med journalistens og omverdenens øjne.

Grænserne mellem PR, kommunikation og markedsføring er i opbrud, og de fleste virksomheder kan med fordel se sig selv som små ”mediehuse”, der udgiver sit eget indhold og bruger sine egne gode historier på sin hjemmeside, i nyhedsbreve og på sociale medier samt eventuelt i kunde- og personaleblade og andet trykt materiale.

Det er ikke så indviklet, som det lyder, hvis man ved hvordan. Jeannette Refstrup vil fortælle, hvordan virksomheder finder og bruger de gode historier, opretter en “newsdesk”  og organiserer, producerer og ikke mindst distribuerer virksomhedens egne gode historier.

-Mange virksomheder holder sig desværre tilbage, enten fordi de ikke har blik for deres egne historier, ikke helt ved hvordan de kan bruge dem strategisk – eller fordi de er bange for, at andre synes, at de fører sig for meget frem, siger Jeannette Refstrup, der tilføjer: -Det er ærgerligt, for virksomhedernes gode historier er lige præcis det, der adskiller dem fra konkurrenterne. For helt ærligt: De færreste har et produkt, der er så unikt, at det sælger sig selv. Langt de fleste er nødt til også selv at brande selve virksomheden.

-Kom og hør, hvordan man finder sine gode historier og bruger dem strategisk til at opbygge et troværdigt og stærkt brand, lyder opfordringen fra Thomas Rosenkrands.

Foredraget er gratis for medlemmerne i SETs erhvervsnetværksprojekt, men øvrige interesserede er også meget velkomne – dog mod deltagerbetaling.  Tilmelding via skiveet.nemtilmeld.dk

Gå til forsiden: www.skive-her.dk Oprettet af: Skive-her.dk, mail@skive-her.dk


Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Følg Skive-Her på Facebook

Vis flere
Mest læste nyheder de sidste 24 timer:
17. januar 2019, 15:00
Det er nu muligt at få kostvejledning hos klinisk diætist Siw Dalgaard, som har åbnet klinikken proaktiv diætist i Slotsgade i samarbejde med Fit&Sund og Fysioterapeuterne.
17. januar 2019, 10:00
SET /Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter har pr. 1. marts 2019 ansat Lars Fjalland som direktør.
17. januar 2019, 08:00
Vil du høre mere om, hvad pseudoarbejde er, og hvordan vi slipper af med det?
18. januar 2019, 08:00
Mads Madsen VVS Engros A/S i Roslev nordvest for Skive har lanceret en webbutik, som giver kunderne en tidsmæssig besparelse på omkring 80% af en gennemsnitlig bestilling.

Find virksomhed
Søg her
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk
Dynamic-it webudvikling og onlinemarkedsføring
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring