2-dages kursus i pakketering og digitalt salg

ERHVERV:

”Samarbejd om noget, der giver mening”. Sådan lyder opfordringen fra SET / Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter til Skiveegnens turismevirksomheder, der inviteres til to lære - og idérige kursusdage 10. og 11. oktober - med fokus på samarbejde og konceptudvikling af nye pakkede produkter og koncepter.

Samarbejdet skal give virksomhederne et digitalt løft og medvirke til at styrke værdikæden i kommunen og øge tilgængeligheden til oplevelser for kommunens turister.

-Som kursusleder har vi inviteret direktør Dorte Kiilerich, der i sin virksomhed, Living Concepts, har specialiseret sig i destinationsudvikling og pakkerejser, fortæller turismekonsulent Janne Kragh Pedersen fra SET, der tilføjer, at Skiveegnens turismevirksomhederne i forvejen kender Dorte Kiilerich som en inspirerende oplægsholder ved dette års sæsonstartmøde.

Dorte Kiilerich har specialiseret sig i destinationsudvikling og pakkerejser og ifølge hende kan pakkerejser skabe værdi for de enkelte virksomheder, der er med i pakken. SETs formål med kurset er derfor at hjælpe turismevirksomhederne med at etablere samarbejde med andre, som har de samme målgrupper – og potentielt arbejde mod at sammensætte færdige salgsbare produktpakker til salg i 2018.

-Målet er, at deltagerne i fællesskab skal arbejde med ideer og konkret samarbejde og indhold, forklarer Janne Kragh Pedersen, der kort fortæller om indholdet af de to kursusdage: - Dag 1 mødes vi kl 15.00 på Motel Skive til et inspirationsoplæg fra Dorte om tematiske eksempler på online bookbare oplevelsespakker. Herefter skal deltagernepå banen med idéer til oplevelsespakker og med opfordringer til de øvrige deltagere om samarbejde.

Indtil kl. 20.00 arbejder deltagerne videre med ideerne – og med punkter som tematiske oplevelsespakker, ”vigtige afklaringer” m.m.

Efter den første dags drøftelser om ideer, temaer og pakker, mødes deltagerne kl. 9.00 dagen efter, hvor første punkt er at blive helt enige om de ”vigtige afklaringer”. De virksomheder, der herefter er klar til at gå videre med temasamarbejdet, fortsætter sammen for at konkretisere indhold, logistik, datoer og tidspunkter, priser, opgaver, tekster og fotos – og for at udarbejde to-do liste og finde leadpartnere.

-Ud over 2 dages inspiration og konkret assistance fra én af landets allerbedste indenfor den niche i turisme- og oplevelsesbranchen, der hedder pakketering og digitalt salg, inkluderer kursusprisen naturligvis fuld forplejning samt – rent praktisk - at jeg efterfølgende sætter de enkelte pakker op i et lækkert grafisk design, så SET kan få dem på Online Booking og den enkelte turismevirksomhed kan få pakken på nettet og de sociale medier, pointerer Janne Kragh Pedersen, der derfor håber, at de enkelte pakker allerede på Dag 2 kan blive så specifikke, at de er klar til at blive solgt.

Begge kursusdage deltager Janne og SETs udviklingskonsulent Anne Larsen som sparringspartnere for deltagerne, hvor de bl.a. kan være behjælpelige med at holde styr på såvel idéer som konkrete problemstillinger. --Har du en virksomhed indenfor turisme- og oplevelsesøkonomi – og har du en idé til en pakke eller et ønske om at deltage sammen med andre - vil jeg kraftigt opfordre dig til at deltage i dette spændende 2-dages kursus, lyder opfordringen fra Janne Kragh Pedersen, der henviser til www.skiveet.dk for nærmere oplysninger og tilmelding.

Fakta
Pakketering og digitalt salg - for turismevirksomheder

Dag 1: Tirsdag d. 10. oktober 2017 kl. 15:00-20.00
Dag 2: Onsdag d. 11. oktober 2017 kl. 9.00-16:00 

Tilmelding: www.skiveet.dk / Arrangementer – senest onsdag d. 4. oktober 2017 kl. 16:00 

Pris: kr. 500 ex. Moms

Sted:
Motel Skive
Skyttevej 13C, Skive

Kursusleder:
Dorte Kiilerich, Living Concepts
www.livingconcepts.dk

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk