Vi overså en ’lille’ detalje og nu har vi virkelig dummet os!

Familie og fritid:

Iværksætter- og familievirksomheden Lindemann Creative Minds fra Balling står bag ’Årets Selskabsspil’, som er et brætspil for hele familien. Men det har til tider været som Davids kamp mod Goliat, at overbevise de større forhandlerkæder om at tage spillet på hylderne. Derfor lokkede de en kædechef med en eksklusiv konkurrence for kædens butikker. Men da de kårede vinderen, fik de sig noget af en overraskelse.

En mor og hendes to sønner fra Balling står bag det prisbelønnede brætspil, ’SKÆG & SKØRE BRILLER’, som de gennem snart 5 år har investeret mange kræfter og penge i at udvikle, producere og markedsføre.

’Da vi gik i gang med projektet, tænkte vi ’Hvor svært kan det være?’, siger Annemette Lindemann med et stort smil. Hun og sønnerne, Thor og Malthe, har selv udviklet deres eget brætspil, som de siger, er ’verdens sjoveste spil’. Det er blevet til hjemme i stuen og var egentlig lavet for sjov til familiens eget brug. Men da de deltog i en opfinder-konkurrence og fik stor ros og opbakning, fik de mod på at få spillet sat i produktion.

Det var med stor spænding og begejstring, at de efter en lang og dyr proces modtog de mange kasser med deres færdige brætspil. Nu skulle de bare have fat på forhandlerne og overbevise dem om at købe spillet til hylderne i deres butikker, så det kunne blive en overskudsforretning. Men det var lettere sagt end gjort.

Familien gav dog ikke op. De havde bl.a. udset sig kæden KON-TUR, som er en boghandlerkæde med 45 butikker landet over. Annemette fortæller: ’Jeg ringede til chefen hos KON-TUR og præsenterede vores produkt. Han lød bestemt interesseret, men måske en smule skeptisk. Han stillede mange spørgsmål og jeg svarede på alt, hvad der var værd at vide om priser, markedsføring, strategier og alt muligt andet, som kunne ”sælge” spillet til kæden. Men han var stadig ikke helt overbevist. Så dér trak jeg trumfkortet og tilbød at lave en konkurrence for kædens butikker. Kædechefen udbrød: ’Det var da en fantastisk idé – lad os straks komme i gang med det.’

Annemette Lindemann og kædechefen blev enige om en aftale og konkurrencebetingelser: Den butik i kæden, som har købt flest spil pr. 1. november, vinder et besøg af familien Lindemann, som afholder en spille-event med deres GIGA-udgave af ’SKÆG & SKØRE BRILLER’ for butikkens kunder. 

Der var dog bare en ’lille’ detalje, de havde overset. En uge før konkurrencen var slut, var det tid til at gøre status på konkurrencen. Her fik familien Lindemann sig noget af en overraskelse, da de gjorde resultatet op og så hvilken butik, der havde lagt sig i spidsen og i øvrigt fastholdt den placering.

’Vinder-butikken er H.N. Jacobsens Bókahandil..... i Tórshavn..... PÅ FÆRØERNE!’ afslører Annemette Lindemann, mens hun griner højt. Hun fortsætter: ’Ja, der har vi muligvis dummet os lidt, for vi havde ikke lige undersøgt, hvor alle KON-TUR’s forhandlere lå, før vi satte konkurrencen i gang.’

Men hun siger, at familien selvfølgelig holder, hvad de har lovet, så afsted – det skal de. Nu er det så bare et spørgsmål om, hvordan de får realiseret turen. Annemette Lindemann fortæller: ’Det er ikke nogen hemmelighed, at ’SKÆG & SKØRE BRILLER’ ikke har indbragt et overskud endnu. Så det er en stor udfordring for os at finansiere en rejse til Færøerne med vores GIGA-spil. Derfor håber vi på hjælp og har iværksat et projekt via crowdfunding-platformen Booomerang.dk med titlen: Fra Balling til Færøerne – tur/retur.’

Familien oplyser, at de vil være uendeligt taknemmelige for ethvert bidrag, stort som lille, der kan hjælpe dem til Færøerne og hjem igen i 2017. Til gengæld for donationer tilbyder de forskellige pakker som tak: F.eks. et postkort som er et ’god karma-bevis’, kopper og t-shirts med ’SKÆG & SKØRE BRILLER’s logo og eksemplarer af deres brætspil.

Yderligere oplysninger:
D. 24. september fik familien Lindemann overrakt en fornem statuette for ’Årets Selskabsspil’ ved dette års uddeling af priser til årets bedste brætspil i Danmark under Guldbrikkens show i Bella Centret i København.

Prisen har sat ekstra skub i forretningen og familien oplyser, at der er kommet mange nye ordrer og forhandlere til. Det er faktisk gået så stærkt, at de i midten af november måtte melde midlertidigt udsolgt. Næste leverance er dog netop landet i butikkerne lige i tide til decembers julehandel.

Familiens næste store mål er at generere nok overskud til at dække de seneste års investeringer i projektet. Forhåbentligt bliver der også lidt velfortjente lommepenge til drengene, efter de mange timers arbejde de 3 familiemedlemmer har lagt i projektet gennem årene uden at få udbetalt løn.

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk