Oplevelser for alle sanser

ERHVERV:

SET/ Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenters turistbrochure, VisitSkive 2015, er netop udkommet. Indledningen sammenfatter brochurens indhold således: ”Med VisitSkive 2015 får du overblik over alt det, Skiveegnen har at byde på: maritime oplevelser, smuk afvekslende natur og det gode liv med kreative, kulturelle tilbud og spændende spisesteder.”

Igen i år er VisitSkive kendetegnet ved konkrete temasider, der i billeder og ord giver et overblik over alt det, man som borger, gæst og turist kan opleve på Skiveegnen, fortæller Birthe Vestergaard fra SET, der har stået for tekster og oplæg til brochuren. Det grafiske udtryk har, som vanligt, været lagt i hænderne på Brian Olesen, FS2 Reklame i Skive.

Brochuren afspejler Skive Kommunes nye turismepolitik ved præsentation af turismeklyngerne Fur, Skive, Spøttrup, Glyngøre, Østsalling og Nordfjends. Hver enkelt af klyngerne præsenteres selvstændigt, så turisterne får indblik i egnens mangfoldighed, ligesom der i forbindelse med hver af klyngerne er et ”For børn” afsnit.

Ud over klyngerne, har SET i VisitSkive 2015 forsøgt at komme rundt om alt det, der er relevant for gæster på Skiveegnen: Cykel- og vandreruter, vand- og landaktiviteter, attraktioner og oplevelser, spise- og overnatningssteder, shopping og gårdbutikker, kunst og kunsthåndværk.

Birthe Vestergaard vælger at trække et par detaljer frem: Skiveegnens mange badestrande og ”Limfjordspakkerne”. Skive kommune har næsten 200 km kystlinje, så det burde ikke være et problem at finde sit helt eget sted at dyppe tæerne, siger Birthe Vestergaard, der uddyber: I dette års brochure har vi igen valgt at præsentere egnens mange badestrande med kortangivelse af handicapvenlighed og blå flag, da især børnefamilierne efterspørger de mere etablerede strandområder.

”Limfjordspakkerne” er turimeaktørernes egne tilbud i form af f.eks. rundvisning, overnatning eller ferie i sommerhus, på hotel eller campingplads, cykel- og oplevelsesture m.m.. Tilbuddene er ”drysset” rundt omkring i brochuren, hvor de kort præsenteres. En mere uddybende omtale findes på www.visitskive.dk, hvor den enkelte Limfjordspakke også kan bookes.

Vi har igen i år fået utrolig flot opbakning fra lokale aktører indenfor turisme- og oplevelsesbranchen, der ønsker at markedsføre sig overfor egnens gæster, fastslår Birthe Vestergaard, der tilføjer, at VisitSkive distribueres til turistbureauer landet over samt til lokale turismeaktører. Brochuren er også et væsentligt element på de store danske feriemesser, hvor Skiveegnen i år er repræsenteret med en stand i både Odense og Herning.

Ud over, at brochuren naturligvis er møntet på såvel danske som udenlandske turister, bliver VisitSkive også i vid udstrækning brugt som inspiration og opslagsværk for Skiveegnens borgere.

Også egnens virksomheder har heldigvis taget brochuren til sig og har den liggende til gæster, kunder og samarbejdspartnere, fastslår Birthe Vestergaard, der slutter med en opfordring til borgere og virksomheder:
”Så kom gerne forbi på turistbureauet og hent en stak VisitSkive 2015”.
 

Gå til forsiden: www.skive-her.dk

Oprettet af: Redaktør mail@skive-her.dk


Se andre nyheder
Annonce:
Annonce på Skive-Her, god online markedsføring
Besøg: Skive Business Awards

Tip redaktionen med nyheder, navnenyt, arrangementer mv.: redaktion@skive-her.dk